Covid-19: G4S volgt de instructies van de FOD Volksgezondheid

Om onze dienstverlening tijdens de periode van de Corona crisis zo optimaal mogelijk te garanderen, informeren we u over de reeds getroffen maatregelen om de continuïteit te kunnen garanderen.
Bedankt om ons veilig te houden!

Algemene maatregelen

• In samenspraak met de Beroepsvereniging van Bewakingsondernemingen (BVBO), de overheid en onze klanten, volgen we deze situatie nauwlettend op en passen we onze maatregelen hierop aan.
  • Er werd een Contingency Plan opgesteld.
  • Er werd een Crisis Management Team (CMT) opgesteld, bestaande uit de directieleden en onze preventiedienst. Zij komen dagelijks (virtueel) samen, om de huidige situatie te monitoren en de passende maatregelen te nemen. Op deze manier wordt de continuïteit van onze activiteiten binnen de huidige context gegarandeerd.
  • Er werd een wereldwijde Covid-19 stuurgroep opgericht binnen G4S om de uitvoering van onze plannen te coördineren. Lees hier de communicatie van Ashley Almanza, Group CEO G4S.

We blijven voor uw veiligheid zorgen

Bewaking  Monitoring

Wij zetten onze bewakingsactiviteiten zo goed als mogelijk verder, met speciale aandacht voor essentiële sectoren zoals ziekenhuizen, openbaar vervoer, winkelketens,…

Onze bewakingsagenten zijn specifiek opgeleid om uw veiligheid te garanderen en om in elke situatie adequaat te reageren. Dit in de meest uiteenlopende gebieden en sectoren. Ze zijn ook door de School for Butlers & Hospitality opgeleid om gastvrij te blijven ondanks de Covid-19 maatregelen.

Onze bewakings- en interventiediensten blijven operationeel en zorgen 24/7 voor uw bewaking.
 Technologie  Opleidingen

Onze technische diensten blijven beschikbaar voor dringende en noodzakelijke interventies en herstellingen. Dit zover de regels inzake social distancing gerespecteerd kunnen worden.

Alle installaties en niet dringende, essentiële herstellingen en interventies van alarmsystemen en/of camerabewaking voor particulieren, worden uitgesteld tot nader orde.

Bekijk hier de communicatie van Secure Technology Solutions.

Nieuwe oplossingen:

Ons opleidingscentrum heeft op 18 mei de deuren weer geopend. Ontdek hier de veiligheidsmaatregelen die van kracht zijn.

De basisopleiding tot bewakingsagent is nu digitaal beschikbaar via ons e-learning platform. Vind hier meer informatie.

Er gelden nieuwe regels voor het aanvragen en verkrijgen van identificatiekaarten.

Maatregelen voor G4S medewerkers

Wij volgen de maatregelen van de overheid nauwlettend op. Ons hoofddoel is de preventie van eenieder.

• We informeren onze medewerkers regelmatig via diverse communicatiekanalen over de huidige situatie en de maatregelen die de BVBO, de FOD Binnenlandse Zaken en de FOD Volksgezondheid hebben genomen.
  • Desinfecterende handgel wordt verdeeld onder medewerkers en agenten die geen directe toegang hebben tot zeep en water voor het wassen van hun handen.
  • Telewerken is de norm voor werknemers.
  • Videoconferenties worden sterk aanbevolen.Werkgerelateerde reizen zijn geannuleerd.
 Een vraag? Stel ze door onderstaand forumier in te vullen. De betrokken dienst zal u zo spoedig mogelijk antwoorden.