Wat u moet weten vooraleer u thuis een alarmsysteem installeert

Wilt u graag uw woning beveiligen? Voordat u begint, geven we graag wat essentiële tips over hoe succesvol een alarm te installeren.
Alarm systeem

alarmsysteem icoon 1 Doe beroep op een erkend installateur
Een erkend installateur staat garant voor een kwaliteitsvol systeem (INCERT gecertificeerd) en een professionele, betrouwbare en persoonlijke service. Met andere woorden, vooraleer u een alarmsysteem te verkopen, zal een veiligheidsconsultant een analyse maken van uw risico's en noden (deze variëren afhankelijk of u in een huis of op de 3e verdieping van een appartementsgebouw woont). Deze adviseur maakt u een offerte dat perfect aansluit bij de specifieke kenmerken van uw woning en uw levensstijl.

alarmsysteem icoon 1

Verbind uw alarmsysteem met een alarmcentrale
Tegenwoordig is een eenvoudig alarm niet meer voldoende. Bij een alarm moet er direct kunnen worden geanticipeerd. Dankzij een 24/7 verbinding van uw alarmsysteem met een alarmcentrale, handelen de operatoren van de alarmcentrale bij een alarm onmiddellijk en gepast, volgens de vooraf met u afgesproken procedure.

Koppelen met branddetectie
Rookmelders zijn verplicht, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Als u, uw rookmelder aansluit op uw alarmsysteem, wordt u (of de alarmcentrale als uw alarmsysteem hierop is aangesloten) direct op de hoogte gebracht in geval van rook, zodat u direct actie kunt ondernemen. Een groot voordeel, want snelle detectie en nauwkeurige lokalisatie van de brandhaard beperken de gevolgen aanzienlijk.

Geef uw alarmsysteem aan

Wanneer u een alarmsysteem installeert, moet u dit binnen 10 dagen na installatie melden bij de politie via Police-on-web. En mooi meegenomen.. als uw alarmsysteem is aangesloten op een alarmcentrale, regelen zij deze formaliteit.

alarmsysteem icoon 1
Jaarlijks onderhoud van uw alarmsysteem
Elk alarmsysteem heeft een jaarlijks onderhoud nodig. U kan dit onderhoud zelf uitvoeren of u kan een erkend beveiligingsbedrijf bellen. Sluit u een onderhoudscontract af bij een erkend beveiligingsbedrijf dan weet u zeker dat de installatie nog goed functioneert en krijgt u een certificaat.

Wenst u uw woning te beveiligen? Contacteer ons, onze beveiligingsadviseurs helpen u graag verder.

INCERT-gecertificeerd, biedt G4S u een hoog kwaliteitsniveau, van installatie en onderhoud van uw alarmsysteem, tot het vanop afstand monitoren van alarmen.

Offerte knop

Soho banner