Vernieuwde kernwaarden

In 2016 heeft G4S wereldwijd de kernwaarden van het bedrijf vernieuwd. In het Engels worden deze als volgt verwoord:
G4S Corporate Values

Onze kernwaarden laten zien waar wij voor staan als bedrijf. Wij vinden dat iedereen ter wereld recht heeft op een veilige woon-, werk- en leefomgeving. Het bereiken van dat doel op integere en respectvolle wijze, ligt ons na aan het hart.

Integriteit en Respect

Onze bedrijfsvoering en manier van samenwerken zijn gebaseerd op vertrouwen, eerlijkheid en openheid. Wij luisteren, maken onze beloften waar en behandelen collega’s, klanten en relaties met respect.

Veiligheid en de beste service

Veilig werken staat bij ons hoog in het vaandel. Alle collega’s en klanten veilig aan het werk en weer veilig thuis. Daar streven wij naar. Wij zijn expert op het gebied van veiligheid en beveiliging en zetten deze kennis in om goederen en diensten van onze klanten te beschermen. Wij zijn gedreven om altijd de beste service te verlenen aan onze klanten.

Innovatie en Teamwerk

Wij investeren in technologische ontwikkelingen en excellente dienstverlening. Zo verbeteren wij onze dienstverlening continu en bieden wij de beste oplossingen voor onze klanten. Wij werken samen om de beste resultaten te realiseren.

Respectvol omgaan met elkaar

De vernieuwde kernwaarden vormen het fundament van onze visie, strategie en dienstverlening. Het is de basis van hoe wij met elkaar samenwerken en omgaan met onze klanten. Zijn ze volledig nieuw of fundamenteel anders? Nee, dat niet en dat is ook logisch. Ons bedrijf is niet van gisteren op vandaag veranderd, maar we veranderen stap voor stap mee met de marktomstandigheden en de behoeften van onze klanten.

Een aspect verdient de nadruk: respect. Alles begint en eindigt met respect. Het gaat over respect hebben voor andere culturen en andermans overtuigingen. Het gaat over beleefd zijn, over elkaar helpen. En voor klanten gaat het vooral ook over het verlenen van net dat stapje extra in je service. Daarom hebben in 2016 al onze managers in Nederland een masterclass gehad over respect op de werkvloer. Daar gaat ook de animatie over die G4S heeft gemaakt voor alle medewerkers. Bekijk de animatie hier.

Veiligheid ervaren op het werk

Wanneer we niet met respect met elkaar omgaan, kunnen mensen zich erg onveilig voelen op het werk. De eigen leidinggevende is uiteraard de eerste die kan helpen. Maar wat als de leidinggevende betrokken is bij de situatie, of niet onpartijdig kan optreden? Juist dan is de aanwezigheid van vertrouwenspersonen zo belangrijk. Zij bieden allereerst een luisterend oor en vervolgens praktische hulp bij het vinden van een respectvolle oplossing.

Meer aandacht voor vertrouwenspersonen

De bekendheid met onze vertrouwenspersonen was in 2015 nog te laag. Daarom is er intern meer gecommuniceerd over de aanwezigheid en de werkzaamheden van de vertrouwenspersonen. Zo willen we de zaken opsporen en oplossen, waarin niet volgens onze kernwaarden wordt gehandeld. Ongewenst gedrag willen we bij G4S op geen enkele manier de kans geven of tolereren. Daarom begeleiden onze vertrouwenspersonen een werknemer tot en met het tot stand komen van de oplossing. Het is goed om te zien dat zij in 2016 meer mensen hebben kunnen helpen.