Nieuw bij G4S: e-learning

Sinds midden februari 2018 kan je bij G4S Belgium ook online opleidingen volgen via een gloednieuw e-learningplatform. Zo kunnen cursisten de leerstof verwerken op hun eigen tempo, wanneer het hen uitkomt.
e-learning

De modules zijn heel interactief en omvatten ook online proeven

Het platform kwam er deels op vraag van bedrijven. Voor hen is het belangrijk dat hun teams zo efficiënt mogelijk opleidingen kunnen volgen. Dankzij e-learning doen gebruikers dat nu wanneer het hen uitkomt, via PC, tablet of zelfs hun smartphone. Ze hoeven zich bovendien niet altijd meer te verplaatsen. Dit scheelt budgettair heel wat.

Mix van theorie en praktijk

G4S biedt twee types opleidingen aan via het platform. Enerzijds pure e-learningmodules en anderzijds ‘blended learning’, dus een mix van e-learning en praktijklessen. Bij ‘blended learning’ zorgt de nieuwe tool voor meer efficiëntie, doordat cursisten de theorie vooraf op eigen houtje kunnen verwerken. Zo komen ze goed voorbereid naar de oefensessies.

De mogelijkheden van het platform zijn heel ruim. We kunnen teksten op een heel interactieve manier aanbieden, video’s integreren, testen en examens ontwikkelen. Er is zelfs een memotrainer: tijdens de opleiding krijg je af en toe een testmomentje voorgeschoteld. Afhankelijk van het resultaat kunnen we bv. aanbevelen om een deel van de cursus nog eens te herhalen.

Opleiding over de wet-Jambon

Het platform is gelanceerd in februari met één theoretische opleiding over de nieuwe wet-Jambon, die de private en bijzondere veiligheid regelt. De opleiding is beschikbaar in het Nederlands en het Frans. Het is een puur informatieve sessie, met veel interacties. Bovendien reiken wij als enige een attest uit na een afsluitende proef. Bij een sollicitatie bv. betekent dat zeker een toegevoegde waarde.

Aankomende opleidingen

Er zullen regelmatig nieuwe opleidingen bijkomen, zoals voor eerste hulp bij een incident met meerdere slachtoffers. Dat is een ‘blended cursus’. Eerst volg je een halfuurtje theorie over interventiezones, wanneer slachtoffers verplaatsen enz. Op het einde kan je een attest van deelname afprinten. Daarna oefen je de praktijk samen met andere cursisten die het attest haalden, ofwel bij jou op het bedrijf, ofwel bij G4S in Asse.

Nog in de pijplijn: de opleiding evacuatie bij een brandalarm. Op termijn is het de bedoeling dat er een online catalogus voor opleidingen ontstaat. Je selecteert een opleiding uit de catalogus, schrijft je in, betaalt online en krijgt een mail met een link. Klik en je kan meteen aan de slag. Het platform is toegankelijk voor iedereen. De opleidingen zijn vooral bestemd voor bedrijven, al zal er in de toekomst wellicht ook een aanbod komen voor particulieren.

www.g4s-training.be

Wilt u meer informatie? Contacteer ons. We zullen u graag antwoorden!

Dankzij e-learning kunnen gebruikers een opleiding volgen wanneer het hen uitkomt, via PC, tablet of zelfs hun smartphone.